Сенсація

Як серіал «Гра престолів» показав недосконалість стрімінгових технологій

Масштабна битва у найпопулярнішому сьогодні серіалі виявилася провалом, бо мало хто зміг її розгледіти. Користувачі та експерти одразу почали шукати винних. Кіношників звинувачували у надто темній картинці, самі кіношники говорили, що в них все добре, і проблему користувачам слід шукати у власних телевізорах та моніторах. Але експерти видання New Atlas вважають, що насправді проблема третього епізоду «Гри престолів» криється в сучасних технологіях передачі потокового відео.

Кілька місяців творці «Гри престолів» дражнили глядачів битвою, яка мала стати найбільшою та найдовшою в історії кіно. Серія «Довга ніч» повинна була стати кульмінацією багаторічних подій цього найпопулярнішого серіалу. Однак як тільки вона стала доступною для перегляду, користувачі видали шквал критики за її темноту. В деякі моменти взагалі неможливо було щось розгледіти. Творці серіалу кажуть, що темінь спеціально обрали для покращення візуального ефекту.

Один з творців цього епізоду Фабіан Вагнер говорить, що немає на що скаржитися. «Все, що ми хотіли показати людям, присутнє», – каже він. Темінь обрали, щоб створити в кадрі хаос – це популярний прийом, в якому чітка картинка заміняється менш чіткою, що викликає перевантаження у глядачів та відчуття надвисокої інтенсивності подій.

Вагнер говорить, що однією з проблем при перегляді цього епізоду могло бути використання погано відкаліброваних телевізорів та яскраве освітлення в кімнатах. «Багато проблем від того, що люди не знали як правильно налаштувати свій телевізор», – каже він.

З такою позицією можна погодитися, але лише частково, оскільки навіть володарі сучасних якісних телевізорів з каліброваними екранами OLED, скаржилися на проблеми при перегляді.

Основною причиною того, що глядачі погано бачили події шоу стали засоби стиснення та способи доставки відеопотоку. Будь-яка телепередача проходить стиснення, незалежно від типу каналу – кабельне ТВ, супутникове ТВ, інтернет.

Також, попри зйомку у надвисоких роздільних здатностях 8K, на пост-продакшені ця надчітка картинка теж проходить через якесь стиснення. Багато стандартних фільмів 2K DCP, які відтворюють в кінотеатрах, займають 150 ГБ для 90 хвилин. При цьому оригінальні «сирі» нестиснуті матеріали легко займають понад 1000 ГБ.

Потокове відео може лише мріяти про параметри кінотеатрів, тому при передачі по інтернету контент потрібно стискувати ще більше. Адже його мають комфортно дивитися на вузьких інтернет-каналах у кілька мегабіт на секунду. З такою компресією годинний фільм отримує розмір у кілька гігабайтів.

Під час компресії втрачається певна частина інформації. У серії «Довга ніч» більшість даних представляли собою слабкі переходи напівтонів – це той тип даних, який найгірше підходить для компресії. У цьому випадку на екрані замість плавних переходів отримуємо різкі сходинки кольорів.

Те, що проблема третього епізоду саме в компресії, підтверджує експерт видання Consumer Reports Джеймс Віллкокс. За його словами, при перегляді через інтернет картинка була значно гіршою, ніж при перегляді по кабельному ТВ та супутниковому ТВ.

«Або HBO зіпсувало кодування шоу, або недостатньо пропускної спроможності каналу для передачі шоу без втрати деталей в темних сценах, – говорить експерт. – В яскравих сценах цього не помічаєш. Я дивився серію на телевізорі OLED TV, який краще відтворює темні відтінки, і навіть на ньому були проблеми. Телевізори не винні».

Джерело: techtoday.in.ua

 

Loading...
Загрузка...