Сенсація

Українські школярі виграли 15 медалей на міжнародному цифровому конкурсі

Пам’ятаєте генератори, що вічно не працюють, на шкільних лабораторних роботах з фізики? А практичні хімії, які вчителям доводилося пояснювати на пальцях через відсутність потрібних реагентів? Сайт із віртуальною лабораторією, який вигадав український школяр, може вирішити проблему недообладнання шкіл, а заразом зробити навчання ефективним та захоплюючим, пише Delo.

Розробнику – киянину Руслану Мельнику – лише 16 років, але за свою ідею він уже отримав гран-прі міжнародного конкурсу комп’ютерних проектів Infomatrix, обійшовши 37 проєктів з десяти країн. До речі, не він один. Цього року українська команда здобула аж 15 медалей, серед яких одну гран-прі, чотири золоті, п’ять срібних та п’ять бронзових нагород.

Руслан Мельник навчається у Політехнічному ліцеї КПІ. Школяр розповів Delo.ua, що його хобі — створення сайтів та програмування загалом. Раніше він уже брав участь у різноманітних конкурсах, але більше цікавився інженерними питаннями, йому подобалася фізика. Якось під час брейншторму на тему вибору нового проекту науковий керівник поскаржився, що під час карантину студентам дуже незручно робити лабораторні роботи, а іноді й неможливо. Тоді з’явилася ідея проекту Virtual Lab.

“На той момент я вже повідомив керівнику, що хочу піти у сферу програмування і не хочу зв’язуватися з інженерними проектами, а він ненароком запропонував мені створити віртуальну лабораторію. Мені сподобалася ця ідея, і я почав її розвивати”, – розповідає Руслан.

Про конкурс Infomatrix він дізнався від іншого наукового керівника, вчительки інформатики. До внутрішнього чату групи, де постійно надсилають пропозиції взяти участь у багатьох конкурсах, скинули інформацію і про це. Руслан навіть не замислюючись вирішив спробувати, хоч і нічого не знав про змагання.

Мельник подався на номінацію Computer Programming із проєктом онлайн-лабораторії. По факту це веб-сайт, де можна досліджувати різні об’єкти, проходити лабораторні роботи і просто користуватися часом. За словами школяра, основна ідея проєкту – за допомогою гейміфікованого інтерфейсу навчати людей практичною складовою шкільних предметів, таких як фізика, хімія, біологія чи інші.

Проєкт високо оцінило журі міжнародного конкурсу, вручивши Руслану навіть не золоту медаль, а одразу гран-прі. Він зізнається, що не очікував такого результату, а під час нагородження у прямому етері взагалі робив завдання з підготовки до ЗНО з фізики. Номінацій у конкурсі було кілька, а медалістів називали по черзі, починаючи з бронзових та закінчуючи золотими.

За його словами, найкорисніше, що дало йому участь, — це вміння добре презентувати свій проєкт. За платинову медаль йому належить приз у розмірі 500 доларів. Поки що хлопець не вирішив, куди витратить нагороду, але передбачає, що на розвиток нових проектів чи просування лабораторії.

“Я виграв у конкурсі такого масштабу вперше, тому це новий досвід. До цього друг вносив мене учасником створення гри, оскільки у тому конкурсі в команді мало бути як мінімум двоє. Хоча той проект не пройшов у фінал, усім подарували класні світшоти та шапки .Для мене такі речі означають більше, ніж сходити в магазин і купити нову шапку. У них закладена історія, тому це величезна мотивація брати участь у конкурсах із приємними нагородами”, – розповідає Руслан.

Хоча він поки що не замислювався над монетизацією проєкту, але зазначає, що все можливе. Для цього Руслану потрібна команда людей, які б спалахнули цим проєктом.

Infomatrix — міжнародний конкурс комп’ютерних проєктів, що поєднує найкращих школярів, студентів та викладачів зі сфери ІТ. Цього разу до фіналу було допущено 37 робіт із десяти країн: України, Румунії, Мексики, Еквадору, Колумбії, Болівії, Македонії, Індії, Індонезії та Туркменістану. Як розповідає, один із супервайзерів української команди, вчитель інформатики з Одеси Олег Пустовойт, ідея чемпіонату має коріння з Румунії, а на сьогоднішній день це захід світового рівня.

Цього року через карантинні обмеження захід проводили онлайн. Спочатку українські школярі проходили національний відбір, а лише потім брали участь у міжнародному змаганні. Координатор українського відбору на конкурс Infomatrix та голова офіційної делегації від України на фіналі заходу Ігор Меліхов розповів, що на базі Національного еколого-натуралістичного центру (НЕНЦ) паралельно проходять два конкурси: всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій “Екософт” та безпосередньо Infomatrix.

Високі нагороди отримали за свої розробки і четверо українських школярів – з Одеси та Дніпра. Михайло Шиндер із Одеси розробив програму Waycat. А ось інші одеські школярі Адем Башбога та Андрій Журавльов створили короткометражку Endowment at school. Це соціальний фільм про те, що школу можна і потрібно підтримувати, якщо є така нагода. Головний герой — бізнесмен, який влаштувався працювати до школи, перевернув там усе з ніг на голову, налагодив усі процеси та покращив ситуацію.

Павло Гук із Дніпра отримав золоту медаль за проєкт Solar Charger & Solar Tracker. Це сонячна панель на рухомій платформі, яка завдяки детекторам повертає батарею до світла.

Дніпровська учениця Марія Волосова презентувала проєкт Seasons — чотири ілюстрації до пори року. У дівчинки є молодший брат, для якого вона намалювала картинки, щоби сезони асоціювалися у дитини з певними візуальними образами. Крім того, вона хотіла як би “законсервувати” образи для майбутніх поколінь та показати важливість охорони клімату та природи, щоб пори року в майбутньому не змінювалися, а залишалися тими сезонами, якими ми їх знаємо.

Хто ще здобув медалі на конкурсі для України

Срібні медалі здобули:

• Юлія Бутук із Одеси за проект Life through ordinary things у номінації Computer Art;

• Маргарита Кривда з Києва за проект Sincerity у номінації Computer Art;

• Софія Будзіка та Лоліта Максименка з Одеси за проект Trigonometry of borscht у номінації Short Movie;

• Денис Пирогов із Житомира за проект RISC-V Virtual Machine у ​​номінації Computer Programming

• Дмитро Солтисюк із Львова за проект Loonify у номінації Computer Programming.

Бронзові медалі отримали:

• Михайло Дяченко з Києва за проект Shkodnik у номінації Computer Programming;

• Андрій Демченко з Києва за проект Smartpot у номінації Hardware Control;

• Анастасія Козич із Покровська за проект Life online у ​​номінації Computer Art;

• Єлизавета Малиновська із Житомира за проект Sand Snake у номінації Computer Art;

• Владислав Парфенюк та Володимир Винничук із міста Дунаївці за проект, Telephone Call у номінації Short Movie.

Джерело


Ми використовуємо cookies, щоб проаналізувати та покращити роботу нашого сайту, персоналізувати рекламу. Продовжуючи відвідування сайту, ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності.

Поштова адреса: вул. Дмитрівська, 30, м. Київ, 01154
Телефон: +380 (96) 915-55-60